Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

.

Zrozumiałem

odblaskowi ambasadorzy

Pisze tak, że nie da się go nie czytać. Chociaż pisanie to właściwie dodatek. Pasjonat fotografowania i kinomaniak. Igłą szyje, ale tylko siatkówkę na miarę. Złoty medalista Mistrzostw Świata 2014, srebrny medalista Ligi Mistrzów, sześciokrotny mistrz Polski i sześciokrotny wicemistrz kraju. Przebojowy, ironiczny, charyzmatyczny. Jeden z najlepszych i najbardziej lubianych polskich siatkarzy. Krzysztof Ignaczak.

Dlaczego wato nosić odblaski? Słyszymy odblask i od razu widzimy brzydką, żółtą, odblaskową kamizelkę.

Krzysztof Ignaczak: Mnie się odblask kojarzy z tym, że coś fajnie świeci, coś fajnie się błyszczy. Coś co widać z daleka.  I tutaj głównym zadaniem tego odblasku jest to, żeby zwrócić uwagę kierowcy z bardzo długiej odległości. To pozwoli kierowcy na dostosowanie prędkości, zachowanie szczególnej ostrożności i koncentracji podczas manewru wyprzedzania. Polskie drogi mają to do siebie, że nie zawsze jest chodnik, po którym dzieci ze szkoły mogłyby bezpiecznie wrócić. Dobrze by było, gdyby ta kampania zwróciła im uwagę na ten problem. Mając odblask piesi dbają o własne bezpieczeństwo i sprawiają tym samym, że widać ich z daleka.

Przypominasz swoim dzieciom o noszeniu odblasków?

KI: Tak. My mieliśmy duży problem na mojej „wsi”, gdzie mieszkamy, bo nie było do tej pory chodnika, więc musieliśmy się mieć na baczności. Wyjście było obarczone dużym ryzykiem, tym bardziej w porę zimową, kiedy zmienia się czas. Kiedy zmierzch nadchodzi zdecydowanie szybciej, kiedy robi się ciemno, więc te odblaski są wartościowe i przypięcie takiego odblasku do plecaka nie jest wcale obciachem. Odblask zmienia fajnie kolory, a najważniejsze – ratuje życie, więc superbohaterowie mają odblaski.

Gdybyś mógł wymyślić swój własny odblaskowy gadżet – co by to było?

KI: Taki zegar jak mają raperzy. Na łańcuchu takim, żeby było go widać. Każdy z nas ma jakieś swoje pomysły. Wiem, że nawet producenci odzieży dbają o to, żeby np. kurtka miała gdzieś tam odblask – mając na uwadze bezpieczeństwo dzieci. A nasza kampania wzmacnia ten sygnał. Mam nadzieje, że dzieci będą ich używać i, że będzie to je chroniło.

Video

Ostatnie w galerii

Warszawa (1)
Warszawa (2)
Warszawa (3)
Warszawa (4)
Warszawa (5)
Warszawa (6)
Warszawa (7)
Warszawa (8)
Warszawa (9)
Warszawa (10)
Warszawa (11)
Warszawa (12)
Warszawa (13)
Warszawa (14)
Warszawa (15)