Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

.

Zrozumiałem

odblaskowi ambasadorzy

odblaskowi

Kampania Odblaskowi.pl to ogólnopolska kampania społeczna. Ma na celu propagowanie noszenia elementów odblaskowych, które poprawiają widoczność pieszego i rowerzysty, a tym samym znacząco wpływają na ich bezpieczeństwo.

Według raportu Komendy Głównej Policji z 2016 roku, aż 40% ofiar wypadków drogowych to „niechronieni” uczestnicy ruchu drogowego. W ubiegłym roku odnotowano 8 461 wypadków z udziałem osób pieszych (25,1% ogółu), w których zginęło 868 pieszych (38,7% ogółu), a 7 974 pieszych odniosło obrażenia ciała (19,6% ogółu). Celem kampanii jest dbanie o bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i rowerzystów. Staramy się przede wszystkim zapobiegać wypadkom drogowym, zwracając szczególną uwagę na widoczność niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Wchodząc po zmroku na pasy, w słabo widocznym miejscu, pieszy jest widoczny dopiero z 30 metrów. Kierowca jadący z dozwoloną prędkością 50km/h ma jedynie 2 sekundy na poprawną reakcję hamowania. Założenie elementów odblaskowych zwiększa odległość, z której jest widoczny nawet do 150-200 metrów. Znacząco wydłuża to czas na poprawną reakcję kierowcy i poprawia bezpieczeństwo pieszego.

odblaskowi hamowanie miasto nowe

Jeśli samochód poza terenem zabudowanym jedzie z prędkością 90-100km/h, kierowca widzi pieszego idącego bez odblasków z odległości 30 metrów, a więc ma tylko 1 sekundę na reakcję. To zbyt mało na wykonanie manewrów hamowania i ominięcia pieszego. Po założeniu odblasku, odległość z której widoczny jest pieszy zwiększa się do 150 metrów. Kierowca ma więc 5 sekund na wykonanie odpowiedniego manewru. Przy włączeniu długich świateł, kierujący pojazdem zauważy pieszego wyposażonego w odblaski nawet z odległości 1000 metrów na prostym odcinku drogi.

odblaskowi hamowanie niezab nowe

Świadomość zagrożeń wynikających ze słabej widoczności pieszych i rowerzystów na drogach w okresie jesienno-zimowym, sprawia, że po raz ósmy podejmujemy działania mające na celu zwrócenie uwagi na problem bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego. Akcja ma charakter edukacyjny – o możliwym zagrożeniu informowane są dzieci i ich rodzice. Wszystkich wyposażamy w bezpłatne opaski odblaskowe i w przyjaznej atmosferze przekazujemy podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym. Głównym celem jest kształtowanie poprawnych nawyków, opartych na zdrowym rozsądku – zarówno po stronie pieszych, jak i kierowców.

Organizowane przez nas akcje społeczno-edukacyjne mają zasięg ogólnopolski. W ubiegłym roku nasz Odblaskowy Patrol przemierzył ponad 16 tyś. km - od Rzeszowa po Szczecin. Odbyło się ponad 30 wydarzeń, podczas których rozdawaliśmy odblaski oraz materiały informacyjne dla rodziców. W sumie w ramach kampanii rozdaliśmy 1000 tyś. opasek odblaskowych i 80 tyś. broszur edukacyjnych.

Do kampanii Odblaskowi.pl dołączyły znane i lubiane osoby ze świata sportu, sceny czy biznesu. Ambasadorami Odblaskowych zostali już m.in.: Grzegorz Krychowiak, Krzysztof Ignaczak, Kamil Stoch, Adam Kornacki, Mateusz Grzesiak, Marcin Daniec, Grzegorz Kosok, Filip Bobek, Anna Dydzik, Krzysztof Ziemiec, Jakub Bączek, Dawid Wolny, Robert Heisig, Grzegorz Hyży czy Kajetan Kajetanowicz.

Partnerami akcji są: Carefleet, Intercars oraz Centra Handlowe Auchan.


Dane i statystyki wypadków drogowych - Komenda Główna Policji

Video

Ostatnie w galerii

Warszawa (1)
Warszawa (2)
Warszawa (3)
Warszawa (4)
Warszawa (5)
Warszawa (6)
Warszawa (7)
Warszawa (8)
Warszawa (9)
Warszawa (10)
Warszawa (11)
Warszawa (12)
Warszawa (13)
Warszawa (14)
Warszawa (15)